Sunday 30 January 2011

ujian itu tanda kasih sayang ALLAH pada hambaNYa”

                                             

sejak akhir2 ni kepala ak kerap kali sakit. sakitnya hanya ALLAH YG TAHU. sekejap2 sakit tu datang menyerang.
dah lh esk kuiz maths. untuk mengelakkn dri drpd mengantuk ak ambil keputusan untuk update blog yg dh lame bersawang. kenapa setiap kali hampir final exam, aku diberi ALLAH ujian? aku sering tertanya2. kadang2 iman di hati ini sangat goyah sehingga timbul bisikan2 jahat dihati mempersoalkan ketentuan ALLAH YANG MAHA ESA. lantas aku istigfar.berpegang kepada kata2 ALLAH S.W.T  yang lagi benar


“ Balasan mereka di sisi ALLAH adalah syurga ‘and, yang mengalir di bawahnya sungai-sungai, mereka kekal di dalamnya selama-lamanya…”


hati ini menjadi tenang semula. aku yakin ALLAH sangat sayang kan aku.sebab tu ALLAH uji Fatimah bt Ahmad Thani ini kerana aku mampu menghadapinya. sem lepas menyaksikn aku sakit mata semasa exam.

Conjunctivitis (also called pink eye[1] or madras eye[2]) refers to inflammation of the conjunctiva (the outermost layer of the eye and the inner surface of the eyelids).[1] It is most commonly due to an infection (usually viral, but sometimes bacterial[3]) or an allergic reaction.






aku berjangkit drpd sepupu kesayangan aku. huhuhuhu..habis sekotak tisu dikerjakan aku gara2 untuk mengelap air mata yg tak henti2 keluar. best2 sapa2 nak silakan. rasa dulu baru tahu.terseksanya diri. ketika sujud rasa nk tersembur biji2 mate aku.huhuhu.
mungkin kifarah dosa2 aku. pergi exam semua orng puji mata aku cantik macam kena tumbuk.


sekarang pulak migrain ataupun headache..wowowwo


migraine is a debilitating condition characterized by moderate to severe headaches, and nausea, about 3 times more common in women than in men.[1]The word migraine was borrowed from Old French migraigne (originally as "megrim", but respelled in 1777 on a contemporary French model). The French term derived from a vulgar pronunciation of the Late Latin word hemicrania, itself based on Greek hemikrania, from Greek roots for "half" and "skull".[2]
The typical migraine headache is unilateral pain (affecting one half of the head) and pulsating in nature, lasting from 4 to 72 hours; symptoms includenauseavomitingphotophobia (increased sensitivity to light), phonophobia (increased sensitivity to sound), and is aggravated by routine activity.[3][4]Approximately one-third of people who suffer from migraine headaches perceive an aura—unusual visual, olfactory, or other sensory experiences that are a sign that the migraine will soon occur.[5]






macam nilah keadaan aku apabila migraine..tapi aku lebih cantik :p

No comments:

Post a Comment