Saturday, 19 November 2011

Belajar daripada apa-apa sahaja..You decide not others

Assalamualaikum

Nampak entry kali ni?Dah lama aku tak gunakan Bahasa Melayu,maklumlah MUET baru habis.Hahahaha
Aku pergi exam,tanpa apa-apa persediaan lengkap,dahlah tak baca apa2 pon.Cayalah !Lagipun kawan2 aku yang lain ,seingat aku diorang steady je.Malam exam tido macam biasa.
MUET.
Bolehlah exam ni buat macam tuh tapi kalau subjek lain mampus laa.


I don"t read MUET's book but i read blog.It's a part of learning right?


Aku suka tengok anime.sekarang aku tengah "gila" dengan 

Kateikyoushi Hitman Reborn!

Kateikyoushi Hitman Reborn!   

Summary

Tsuna is a hapless youth with low test scores and lower self esteem. His mother hires a tutor to help Tsuna out, but it comes as a surprise to the both of them when the tutor is a baby named Reborn, claiming to be from the Mafia. Reborn informs Tsuna that he's the next heir to the Vongola family mafia family and tries to help Tsuna reach the goal. Reborn possesses the Dying Will bullet, which kills a person and brings them back to life to fulfill the last regret they had, and even works to get Tsuna some henchmen to make him a true mafia boss-in-training.  

Apa yang menariknya,pengajaran yang boleh aku ambil,sayangi sahabat2 kita.

Banyak pengajaran lain yg boleh dibincangkan kesetiaan,kejujuran dan kekuatan dalaman .

Walaupun Tsuna,watak utama seorang yang lemah,kurang bijak,lurus bendul tapi dia berusaha dengan keras untuk menjadi yang terbaik dan untuk melindungi keluarga serta 'nakama'nya.

It is impressive when his enemy became his guardian.
that's mean nothing is impossible.
 Nothing is impossible, a determination with clear view is required to achieve the targets.


Jadi,walaupun kita kurang genius,lemah, janji kita jaga hubungan dengan Allah S.W.T
dan hubungan dengan manusia,Insyallah Allah akan jaga kita.
Kadang2 aku alpa,seringkali lalai.Jadi aku memerlukan orang lain untuk menegur kesalahan aku.
Terima kasih mak.Yang sentiasa bagi semangat dan teguran yang bernas.
Yang banyak bersabar dengan karenah  manja dan mengada ngada aku.

Ingat! bilamana kita terasa lemah,Allah S.W.T masih ada bersama kita,DIA takkan tinggalkan kita 
walaupun sesaat pun.



2 comments:

  1. wah~ mantop. fatimah dah pandai menulis skang :)

    ReplyDelete
  2. Huda lagi pandai..saya kuat ngabe jahh hahaha

    ReplyDelete