Sunday 3 April 2011

perlu ke ..??

         assalamualaikum, bismillahirrahmanirohim
  
hmmm, perlu ke seorang wanita suka shopping?kalau tak suka shopping tidak boleh dipanggil wanita ke?


entahlah.disini aku tegaskan aku tak suka shopping terutamanya baju2. aku hanya suka shopping buku2, komik2, makanan2.itu je.

aku minta maaf banyak2 andai mengguris hati sesiapa pon. hati aku tak tenang sekarang ni.  YA ALLAH,banyak nye dosa hambaMU ini kepadaMU. by


                                                        
i am not a shopaholic ok. huh.

aku rindukan keluarga aku. sejak balik uia ni hampir setiap malam mimpikn mereka.damn! really miss them.

i wonder how i want to survive after i get married,leaving my family to follow my husband. a wife must obedient her husband after she got married.:)

ape aku merepek ni?! aku belum kawin lagi. hormon gatal dah naik ke paras bahaya ni.huhuhu

perlu ke jaga hati orang jika hati kita disakiti?
sila jawab..
entahlah..susahnya nak jaga hati manusia ni.
aku ni bukannya dikategorikan baik.hmm tapi aku tak nak jadi jahat.

                                             
perlu ke kita berbohong dan terusan memakan hati? semata2 menjaga perasaan orang lain.
hati kita kalau kita sendiri tidak menjaganya siapa lagi?
pendapat saya, jagalah hati kita dahulu sebelum menjaga hati orang lain. tapi jangan  sampai melampaui batas seorang mukmin.


Rasulullah bersabda, “Pada hari kiamat Allah berfirman: Dimanakah orang-orang yang saling mencintai karena keagungan-Ku? Pada hari yang tiada naungan selain naungan-Ku ini, aku menaungi mereka dengan naungan-Ku.” (Riwayat Muslim)
Dalam hadits lain Rasulullah bersabda, “Barangsiapa yang bersaudara dengan seseorang karena Allah, niscaya Allah akan mengangkatnya ke suatu derajat di surga yang tidak bisa diperolehnya dengan sesuatu dariamalnya.” (Riwayat Muslim)


kesimpulannya, bersaudaralah kerana ALLAH S.W.T :)





                                 


  perlu ke jatuh cinta?
kawan baik aku, dr.izzati cakap" cinta tu anugerah ALLAH, tak baik kalau kita menafikannya. tapi kita kena pandai mengawalnya . aku penat sebenarnya. you know? yes, i just like ordinary girls outside there. i hope his not the guy that i  dreamed as my husband, to guide me to the right path .why? he is handsome , eligible, brilliant,and tough man.i not compatible with him.i dont want that types of man.i not beautiful , not pretty enough for him.nowadays, i always meet him.uish. that's creepy. YA ALLAH give me guidance.

         





perlu ke aku biarkan diri aku hanyut dalam semua ni?

jawapannya TIDAK!!!!

Aku akan lawan nafsu jahat ini semua...

time for study..
                                                          

3 comments:

  1. Salam ukhti... la tahzan.,,
    semua ini, cubaan terhadap kesabaran kita...
    :) cuba duduk.. tenangkan diri... jauhkan diri dr kesibukan...
    take a deep breath...
    ALLAH itu maha adil.. tapi yap... kita juga kena adil dgn diri kita..
    biarlah orang lain nk amek hak kita, asal bukan kita yang ambil hak orang len...

    ReplyDelete
  2. salam ukhti , ana cuba sedaya upaya, insyallah,doakan ana yep

    ReplyDelete